Ovomaltine

januari 28, 2011

Al van toen ik klein was, heb ik een vreemde band met Ovomaltine. U kent het misschien wel, da’s het product dat wel lijkt op Nesquick maar eigenlijk helemaal niet zo lekker is als de gewone chocomelkpoeder. En toch, als ik naar de winkel ga, en ik passeer langs de ovomaltinepotten, dan moet ik mij altijd beheersen om er niet toch rap ene in mijn karretje te leggen. Terwijl ik het eigenlijk niet eens lust. Heel vreemd eigenlijk. Het moet iets aan de vorm van die potten zijn peis ik. Ik weet het niet eerlijk gezegd.

En nu sinds kort (denk ik, want ik zag het nooit eerder) verkopen ze in de buurt van de nutella nu ook Ovomaltine choco. En ge kunt er toch wel donder op zeggen dat bibi hier het toch wel niet heeft kunnen laten om eens zo nen pot Ovomaltinechoco te kopen. Ovomaltine Crunchy… Met azo van die crispy brokskes erin.

En weet je wat?

Ik eet het eigenlijk niet graag! Of wat had ik gedacht! Het heeft gewoon die rare Ovomaltinesmaak die ik eigenlijk niet heel lekker vind.

Ik herinner mij één keer dat ik mijn Ovomaltinechocomelk wel lekker heb gevonden. Ja. Echt waar. Dat was die keer dat ik de melk veel te warm had laten komen, en ik bij slok één mijn waffel zo ferm had verbrand, dat mijn smaakpapillen tijdelijk naar de vaantjes waren. Ja, dat was een lekker Ovomaltientje.

Zou dat trouwens iets Ollands zijn? Ovomaltine? Wat wil dat eigenlijk zeggen? Ovomaltine. Geen idee eigenlijk.
Eigenlijk heb ik er wel immens veel reclame mee gemaakt é. In dit ene blogje heb ik zowaar al TIEN keer het woord Ovomaltine gebruikt (nu 11x!). Ik zou beter een compensatie aan de producent vragen!

Een heel jaar gratis Ovomaltine of zo…

ed x

6 Reacties to “Ovomaltine”

  1. -JC- Says:

    Ik vind het zo smerig! En de naam betekent wel iets, heeft te maken met het spul waar het van gemaakt is, een soort graan ofzo (heeft de klok horen luiden maar weet niet meer waar de klepel hangt…..)

  2. Rob Alberts Says:

    Met vermelding van Uw adres zal ik daar zorg voor dragen!
    Een heel jaar in gezinshoeveelheden …..
    Smakelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  3. elke Says:

    Het is inderdaad niet lekker, herinner het mij van vroeger. En ook maltesers/zers? hebben dezelfde smaak (niet de honden uiteraard).

    Ik heb hier wel twee oude blikken dozen van ovomaltine. Het bestaat dus al lang, vermoedelijk langer dan nesquick.

  4. cottonmalone Says:

    Ik vind het heel jammer dat de ovolmatine malt nergens mee is te vinden !!
    Het beste wat er ooit is gemaakt !!


Geef een reactie

