Beautiful Stone!

januari 24, 2011

Al een paar maanden lang hou ik ze lekker geheim, en deel ik ze liever niet met de mensen rondom mij! Want ik zou het ergens spijtig vinden als ze een massaproduct zouden worden. Maar ik vind hun muziek zo mooi, zo ongelooflijk mooi, dat ik mij niet langer kan bedwingen. Want het is eigenlijk een doodzonde om hun muziek niet te leren kennen.

Al een beetje curieus ja? Allez, ge moogt het weten. Hun namen zijn Angus en Julia Stone, broer en zus uit het verre Australië (heaven???) en hun muziek benadert in mijn ogen alleszins aan hemelse gezangen. Hun debuutcd A Book Like This uit 2007 was een ruwe diamant die nog wat bewerking nodig had. Die bewerking werd meer dan bekomen in hun vervolgcd Down The Way die vorig jaar werd uitgebracht. Mo schone muziek dat daar op staat. Die samenzang, die klankmengeling, ik ben geen grote muziekkenner, maar ge moet eigenlijk niet zoveel van muziek afweten om dat zelf ook te horen. Melig? Misschien, voor mij is het gewoon mooi. Ik kan er de hele dag door naar blijven luisteren.

Ik weet niet of jullie hun muziek ook zo mooi zullen vinden als ikzelf er gek van ben, maar laat het mij vooral weten wat jullie er van denken. En of jullie hun muziek al kenden, want zo heel erg lang ken ik hen ook nog niet. Ik las onlangs dat zij in december in België zijn komen optreden, en ik vind het echt jammer dat ik er niet ben geweest. De volgende keer dan maar…

En als je dit nummer al kon appreciëren, dan zul je dit misschien ook wel mooi vinden…

impress-ed x

5 Reacties to “Beautiful Stone!”

  1. Tamara Says:

    Awel, ik vind het ook mooi. Prachtige, fragiele, *kippenvel* stem.

    Haar stem doet me wel aan een andere zangeres denken, maar ik kan niet direct zeggen wie.

  2. Mrs Ed Says:

    @ Tamara: Heather nova denk ik?

  3. Ruth Says:

    Fan fan fan! Maar dat wist je al 😉

  4. bien Says:

    MOOI, Ed. Deel je enthousiasme, èn je geheim. Heb ’t ook tegen niemand gezegd.. ;P

    Dit is mijn favoriete nummer: http://www.youtube.com/watch?v=kvD7a2fRV7A&feature=related

    *zucht*


Plaats een reactie